Animal Collective nie zwalnia w promocji nowego wydawnictwa. Po spektakularnej promocji albumu na lotnisku w Baltimore, ogłoszeniu szczegółowych informacji na jego temat i opublikowaniu pierwszego singla, grupa decyduje się na kolejne kroki. Przede wszystkim dzieli się kolejnym utworem, oraz wypuszcza własną aplikację na smartfony.
Pierwszy upubliczniony fragment nadchodzącego longplaya, „FloriDada”, proponował niezwykle przystępne, słoneczne brzmienie, które idealnie wpisuje się w rolę singla jako formy. Tym razem otrzymujemy coś z goła innego, bo „Lying in the Grass” to materiał bardziej syntetyczny, surowy, choć rozbudowany i eksperymentalny (w tej kwestii szczególnie pracowano nad rytmiką). Oczywiście jego kontekst i stylistyka nie stoją w opozycji do jego poprzednika – można wyczuć podobne inspiracje, szczególnie w drugiej połowie, która nabiera więcej harmonii i robi się dość gładka.
Artystyczna działalność tego projektu nie kończy się wyłącznie na warstwie dźwiękowej, do czego fani mogli zostać przyzwyczajeni. Znając zamiłowanie, jakim ci artyści darzą sztukę wizualną (co widać na okładkach albumów i grafikach towarzyszących ich promocji), z łatwością można przyjąć fakt, iż na rynku pojawiła się właśnie ich autorska aplikacja komórkowa, Painting With , pozwalająca na kreatywne wykorzystywanie fotografii. Wideo promocyjne poniżej.
Album Painting With ukaże się 18 lutego nakładem Domino Records.